FAQ
Vanliga frågor och svar gällande medlemskap i Ljusdals BK.
Vad ingår i medlemskapet?
- Rösträtt vid årsmötet (fr o m 18 år)
- 15 % rabatt på bandyartiklar hos Sportringen Ljusdal vid uppvisande av digitalt medlemskort.
- Exklusiva medlemserbjudanden gällande souvenirer, tävlingar och biljetter.
- Inbjudan till särskilda medlemsaktiviteter med olika samarbetspartners
Vilka medlemskategorier finns?
Stödmedlem (Vuxen, från 18 år): 300 kr
Barn & ungdom (0-17 år): 150 kr
Familj: 450 kr
Vad krävs för att skaffa ett familjemedlemskap?
Samtliga deltagare i en familj måste registreras på samma mejl för att systemet ska tillåta familjen att ingå under samma medlemskap. Fullständiga personuppgifter ska också finnas på samtliga registrerade familjemedlemmar.
Vart blir jag stödmedlem/familjemedlem?
Det blir du genom att klicka här >>
Hur förlänger jag mitt medlemskap?
I början av ett nytt medlemsår så skickas en betalningsavi ut till din registrerade mejl och till din SportAdmin-App. Genom att betala den förlänger du ditt medlemskap i Ljusdals BK.
Vad är en betalningsavi?
När det är dags att betala medlemsavgift får du som befintlig medlem en betalningsavi från vårt medlemssystem SportAdmin. En betalningsavi är inte en faktura/betalningskrav, utan mer som ett erbjudande om att betala din avgift på det sätt som passar dig bäst.
Varför får jag påminnelser om min betalningsavi?
Om avin inte betalas så kommer systemet kontinuerligt under den aktuella medlemsperioden att skicka ut påminnelser tills den är betald. Observera att inga extra avgifter läggs på (som på en faktura) utan påminnelserna är endast för att upplysa dig om att du inte har förlängt ditt medlemskap i Sveriges finaste bandyförening – Ljusdals BK
(För aktiva i föreningen) Varför får jag betalningsavin för medlemsavgiften redan under våren? Brukar inte den betalas i samband med spelaravgiften till hösten?
Om du är aktiv spelare eller ledare och ingår i ett familjemedlemskap, har du redan fått en betalningsavi för medlemskapet under våren. Det beror på att vi skickar ut avier till alla stöd- och familjemedlemmar så snart en ny medlemsperiod börjar.
Spelaravgiften skickas ut under hösten till alla aktiva spelare. Då får även de spelare som inte ingår i ett familjemedlemskap sin avi för medlemsavgiften.
För att få delta i träningar och matcher måste både medlemsavgiften och spelaravgiften vara betalda senast den 31 oktober varje år.
Vart hittar jag mitt medlemskort?
Medlemskortet finns digitalt i appen ”SportAdmin”. Du måste vara en registrerad och betalande medlem för att kunna få tillgång till ditt digitala medlemskort. Appen laddar du enkelt ned via Google Play Butik för Android eller via App Store för IOS-enheter.
Jag vill inte förlänga mitt medlemskap, hur går jag till väga?
Vi tycker det är tråkigt att du inte vill förlänga ditt medlemskap och vara en viktig bidragande faktor till föreningens utveckling. Men självklart förstår vi att det kan finnas anledningar till detta. Kontakta kansliet på kansli@ljusdalbandy.se så hjälper vi dig!
Har du frågor om ditt medlemskap, behöver du hjälp med betalning eller vill veta hur du lägger till en nyfödd familjemedlem i ditt familjemedlemskap?
Då ska du kontakta kansliet på kansli@ljusdalbandy.se. Har du möjlighet så rekommenderar vi att du besöker oss under våra öppettider. Kom ihåg att ingen fråga är för dum för att ställa, vi finns alltid till din hjälp!